Utan smarttelefon kan du betala med Epassi på följande sätt:

 

Betala med telefonnummer  


Vissa leverantörer accepterar betalning med telefonnummer. Berätta i kassan att du vill använda ditt telefonnummer som betalningsmetod. Visa din legitimation, ange ditt telefonnummer och berätta summan som du vill betala med Epassi. Kvitto får du sedan i Epassi-appen - eller som ett SMS om du inte har appen. 


Obs! Telefonnumret bör vara infört till Epassi användarinfomationen för att betalningen kan lyckas!

 

Betala online 

 

Online betalningar kan du göra på följande vis:


1. Via personalförmånernas online butik Epassi Marketplace. Där betalningen sker med Epassi betalningsknappen vid web butikens kassa. Du kommer att förflyttas till Epassi onlinetjänsten för att bekräfta betalningen med din Epassi e-postadress eller med ditt telefonnummer.


2. Direkt via leverantörens onlinebutik, här hittar du en lista på leverantörer som ha Epassi betalningsknappen i deras onlinebutik: https://www.epassi.fi/kayttovinkit-ja-verkkokaupat#Verkkokaupat


3. Vissa leverantörer (exempelvis sportklubbar) kan inte ta emot kontantbetalning. Istället får du en faktura som du kan betala via Epassis onlinetjänst


-Logga in på ditt konto och klicka på “Onlinebetalningar” i sidomenyn. 

-Skriv in leverantörens namn och den information som efterfrågas. 

-Klicka därefter på betala. Betalningen debiteras direkt från ditt Epassi-saldo. 

-Kvitto skickas till din e-post. Skicka eller visa det för leverantören vid behov.

Obs! Vänligen följ leverantörens anvisningar, om leverantören gett dig anvisningar angående onlinebetalningar.  


Betala med textmeddelande

 

Vissa leverantörer godkänner Epassi textmeddelande betalningar, såhär:


1. Försäkra att leverantören tar imot Epassi textmeddelande betalningar.

2. Fyll i textmeddelande fältet: leverantörens nummerID mellanslag samt summan, till exempel. ”39097 9,80”. Leverantörens nummerID hittas vid kassan.

3. Skicka textmeddelandet till nummer 050 902 3456.

4. Visa kvittot som du fått per textmeddelande till kassa personalen.


Med detta betalningssätt kan man inte överskida personalförmånens  överskidande belopp med MinaPengar saldot- du kan betala överskridande summan med ett annat betalningssätt(tex. bankkort ellet kontat).

Obs! Telefonnumret bör vara infört till Epassi användarinfomationen för att betalningen kan lyckas!



Via vår sökfunktion hittar du våra leverantörer samt vilka betalningssätt som de godkänner.